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A morte trica ‘e pure vene

E’ noto a tutti come l’animo napoletano sia capace, anche nei momenti più bui, di scherzare e colorare la vita, muovendosi tra il serio e il faceto con grande originalità e disinvoltura. Certo, ironizzare su piccole sventure quotidiane può ancora sembrare semplice e comune, ma, quando vengono trattati temi lugubri e tristi, questo dono dell’ironia viene messo a dura prova. E cosa c’è di più macabro, tetro, spaventoso e maledettamente serio della morte? Eppure c’è chi riesce a riderci sopra.

Il poeta Edoardo Nicolardi, a tal riguardo, è esemplare e la sua opera Testamento non fa altro che dimostrare ciò.
 

 
Quanno mor’ io, chiagniteme
nu quarto d’ora: e basta.
Che m’atterrate all’ùnnece?
Salute e bbene! ‘E ddòje menàte ‘a pasta.
Se sape: ‘a vita solita,
cchiù o meno, su per giù.
E allora fosse ‘a ridere:
pecchè so’ muorto nun magnate cchiù?
Faciteme n’esequio
semplice quanto maie.
‘O carro ‘o municipio.
Te mmòccano ‘int’o carro, e te ne vaie.
“àaaah, Baccalààà…!” S”o pòrtano
p”e vicule, ‘o pueta.
Meglio accussì! Crediteme
ca sparagnate ‘a ròseca e ‘a muneta…
 

 
Altra dimostrazione di come ironizzare sulla morte non soltanto è possibile, ma rappresenta anche un modo per esorcizzarne il timore, è fornito dal poeta partenopeo Alfredo De Lucia con Dint”o vico

 

 
Mo passa ‘int”o tavuto…Puveriello!
Quattuordice anne ‘nnanze a’ sta mugliera.
Essa ‘na rosa e isso attempatiello,
parevano ll’autunno e ‘a primmavera.
Quattuordice anne ‘nzieme, ‘int’a stu vico,
e ‘sta mugliera bella comm”o sole
(ch’aveva spase ‘e ggrazie a cchiù ‘e n’amico)
mo s”o chiagneva sulo cu ‘e pparole.
E comme lle riusceva ‘a finzione!
Se sbatteva, affacciata a’ fenestella,
comme tenesse ‘na cummurzione.
“Viciè, mò te ne vai… pecchè nun tuòrne?”
E ‘o guardaporta, cu ‘na resatella:
-Pecchè s’era scucciato ‘e tene’ ‘e ccòrne-

 

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